Typ livet...

Att få barn är typ helt underbart. En gåva som är så fantastisk och man skulle aldrig byta bort det mot något. Men däremot märker man att vänner försvinner. Det är inte direkt så att man blivit ovän med någon och att de varit bråk, utan mer att folk inte hör av sig och mycket pga att de tror att man inte kan göra något för att man fått barn. Det är tråkigt, men det visar också vilka vänner som faktiskt stannar kvar när man behöver dom. 

Jag har få vänner som fortfarande hör av sig och de värdesätter jag högt. Trots att jag själv är sämst att höra av mig så är det skönt och värdefullt att de fortfarande hör av sig. 

Jag tar absolut inte mina vänner förgivet, även fast jag kan klanta till mig ordentligt ibland. Jag gör fel, precis som alla andra, det är mänskligt! Det bästa man kan göra är att stå för det och be om ursäkt. 

Jag hade gärna haft några mamma-vänner. Som förstår bajs- och amningsproblemen, utvecklingsfaser och typ tandproblem. Hade varit roligt dessutom för Emmy, så hon också får träffa mer barn.


Här var gumman inte gammal 😍