Kan inte sova...

Herregud vilken intensiv dag det blev! 


Vaknade, höll på att plocka och tvätta hemma medans mormor också var och hjälpte oss städa färdigt. Kände att jag hade lite (vad jag trodde) var förvärkar, men fortsatte hålla då de var väldigt oregelbundna och inte alls starka. 

Vi väntade hela förmiddagen på att nya möblerna skulle komma, men tillslut så åkte Robert och hans pappa till Luleå och skulle se på virke till huset. Som tur var åkte de bara för att titta och sen lämna nå nycklar på firman Robert jobbat. De var hemma kring 15 och jag hade börjat få tätare värkar, men inget som gjorde att jag trodde att det skulle komma igång ordentligt! 

De nya möblerna hade hunnit komma när de var borta och de började på en gång att montera ihop dem. Då hade jag sagt att jag hade lite värkar. Under tiden de höll på ringde jag in till förlossningen och de tyckte jag skulle komma in. Så barnvakt fixades till Emmy och det dröjde ca 1 timma innan vi var iväg. Möblerna var färdigmonterade och på plats.

Väl i bilen (kl.17:30 ca åkte vi från Kalix) började värkarna komma mer regelbundet och tätare. 3-4 minuter mellan när vi var på parkeringen. Jag klarade av att gå in. Fick stanna och ta någon värk då och då. 

Uppe på förlossningen satte de CTG-banden och där såg jag att jag hade regelbundna värkar, tätare och mer och mer intensiva. När jag haft ctgn ett tag så tittade de efter hur öppen jag var och då var jag 7 cm! 

Vi skulle då gå till en förlossningssal men jag hade svårt att gå och fick åka rullstol. Inne i salen började värkarna ändra karaktär och bli ännu mer tryckande neråt. 

Efter några såna värkar togs hinnorna, jag hade öppnats helt och när de tog hinnorna så dröjde det knappt 5 minuter till våran andra lilla tös kom ut. Utskedet, förlösandet gick fort, på gränsen till för fort och trots att jag kände under större delen att jag hade det under "kontroll" så snappade mitt huvud ur en sväng och barnmorskan var verkligen tvungen att "väcka mig" ur det. Denna gång fick jag inga bristningar eller liknande, så jag behövde inte sy. 

Kände mig väldigt pigg efteråt. Fick ligga ifred och amma och knyta an med vår flicka och sen tog jag en varm och härlig dusch. Sen fick vi gå till patienthotellet och nu ligger vi här. Robert sover och tösen likaså. Jag är trött men huvudet snurrar, jag är så otroligt tacksam för allt det fina jag har i livet ❤️ wow vilken känsla det är att föda barn också, även fast det gör riktigt jävla ont vissa stunder! Och verkligen, ni som har långa eller längre förlossningar än vad jag har, wow säger jag bara! Ni gör det fruktansvärt bra!!

Jag är nöjd med dagen iallafall, vi har fått gjort mycket och det var just de jag ville, haha skämtosido! Men det var skönt att vi hann få nya möblerna och monterat ihop dom. Nu är det bara nya vardagsrumsbordet vi ska ta hem så är vardagsrummet, för tillfället, klart! 

Nu ska ni få se bild från vägen in och när hon kommit. Robert har fler bilder på mig. Någon video också, men de får ni aldrig se haha. 

Nu ska jag försöka sova innan nästa byte av bajsblöja.. godnatt!