Hälsa vår nya familjemedlem välkommen!!

Idag/igår var vi och hämtade hem våran senaste familjemedlem. 

Våran egna golden retriever från Kapplandets kennel. 

Han har varit lite blyg och ängslig, men det har gått bra. Han är lugn och sover mycket. Allt är ju så nytt. Men han har varit så duktig att gå i kopplet när vi varit ut och ännu inte gjort något inne. Buset börjar komma mer och mer ju tryggare han känner sig här. Det har gått fort, så mycket som hänt denna dag.

Det har dessutom gått över förväntan med Emmy också. Hon har ju varit så rädd hundar, så när vi kom hem med han var hon både glad och rädd. 
Emmy har gått från att ha gråtit och var rädd till att ha kommit fram och klappat och kramat han själv på bara en dag! Jag tror att nu kommer det bara gå bättre och bättre. 

Så idag har det gått åt mycket tid till att sitta och visa att hunden är snäll, mysa med honom då han vill vara nära större delen av tiden och vara ut med honom. 

Nu sover alla utom jag. Så jag tänkte faktiskt också försöka sova. 

Ha det bra! 

(Kommer göra en kategori också för att det ska vara lätt att hitta alla hundrelaterade inlägg. Ni kommer ju få följa våran resa litegrann också här tänkte jag. Jag ser fram emot allt han har att ge och lära och vi kommer ge honom så mycket kärlek. 
Jag kommer presentera honom bättre för er.)

(null)

(null)

(null)


#1 - KAKA / Carolina

Nej men gud vilken söt!

Svar: Eller hur 😍
Emelie Tiger Gustavsson