RUTINER đŸ‘ŒđŸŒâ€ïž

Livet rullar pĂ„, barnen har fĂ„tt till rutinerna mycket bĂ€ttre, vi kör nattning mellan 20-21 och om inte Edith somnar dĂ„ fĂ„r hon vara vaken en stund med mig. Bara till hon blir sĂ„ pass att man fĂ„r henne lite trött, dĂ„ somnar hon ocksĂ„ rĂ€tt fort. 

Vi kliver upp kring 7 för att hinna alla bestyr innan Emmy ska pĂ„ förskolan. Jag och Edith Ă„ker hem och vilar eller bara tar det lugnt innan vi hĂ€mtar Emmy. VĂ€l hemma igen Ă€r det en vilostund för Emmy och Edith kan ibland vela sova ocksĂ„, annars lite surr och mys. 

NĂ€r den delen av dagen Ă€r över Ă€r det aktivering, sĂ„ som lek eller pussel eller liknande. Edith sitter i babysitter Ă„ ser pĂ„, hon tycker om att fĂ„ hĂ€nga med och bevaka. DĂ„ njuter hon verkligen. 

Sen middag, Emmy Ă€r lite krĂ€sen, sĂ„ hon Ă€r lite av en matvĂ€grade just nu. Tror det Ă€r en fas. 

Sen fortsĂ€tter kvĂ€llen men lek eller pussel, innan mys i soffan för att sedan göra oss redo för sĂ€ngen. 

Kanske lĂ„ter trĂ„kigt? Det Ă€r det ibland. men jag försöker ocksĂ„ hitta pĂ„ annat, Ă„ka och hĂ€lsa pĂ„ hos nĂ„gon eller fĂ„ nĂ„gon att komma och hĂ€lsa pĂ„ hos oss. Det gör mycket för barnen att andra kommer pĂ„ besök, de tycker de Ă€r sĂ„ roligt!! 

NĂ€r jag nu Ă€ntligen fĂ„tt till rutiner sĂ„ Ă€r jag en sĂ„ mycket bĂ€ttre mamma, jag kĂ€nner mig sĂ„ taggad och har sĂ„ mycket mer energi Ă€n vad jag annars har. Jag blir glad av att inte kĂ€nna mig seg hela tiden och jag njuter av rutinerna mer nu nĂ€r jag faktiskt verkligen ser det fantastiska med dom. Herregud! Hur kan man skjuta upp sĂ„nt hĂ€r? Det Ă€r ju sĂ„ skönt. Och för barnens skull, att ha ett bra dygn, bra med vila och Emmy fĂ„r trĂ€ffa andra barn pĂ„ förskolan. Jag njuter faktiskt.

Bara att orka laga mat varje dag Ă€r sĂ„ skönt, för jag tycker de Ă€r sĂ„ roligt med matlagning! Oftast!! 

Med detta inlĂ€gg ville jag bara förklara min kĂ€rlek till rutiner, man glömmer ofta bort det. Hur viktiga och fantastiska de Ă€r, men dĂ„ ska jag pĂ„minna mig sjĂ€lv med detta inlĂ€gg! 


(null)