Fullt upp!!

Åh herregud vad dagarna och veckorna går fort! Nu är det bara några få dagar kvar till bröllopet och det är anledningen till att jag inte uppdaterat så mycket på senaste tiden. Huvudet har bara varit i fokus för bröllopet och nu börjar äntligen saker falla på plats. 


Jag har idag varit och dukat i bygdegården med mamma och Maja. Det mesta är klart kring dukningen, bara tallrikar kvar att lägga ut och få till barnbordet. 

Imorgon ska naglarna fixas, mormor kommer och vi ska baka färdigt bakelserna som är efterrätt och pappa och farfar åker och handlar i Luleå till maten. 

Vi kör bakelser med grädde som efterrätt istället för tårta och maten kommer vara dubbelmarinerat kött med någon typ av potatis till. 

Allt kommer vara gluten och laktosfritt då jag tycker alla ska kunna äta av samma utan risk för allergiska reaktioner. 

Jag känner mig lugn... än så länge! Mest troligt kommer nerverna vara igång mer på lördag.. och fredagkväll!!!! Jag vill tro att det är Robert och tanken att det är med honom jag gör detta som ändå får mig att vara lugn, men jag tror att både han och jag kommer vara nervös som fan på lördag! 
Varken jag eller Robert gillar att stå i rampljuset och på lördag, hur vi än vrider på det, så är det våran dag och om oss och våran lilla Edith såklart! 

Det ska iallafall bli roligt! 

I lördags fick jag dessutom en ordentlig möhippa. Jag och mamma var på Coop och hon "ville titta på en locktång" och jag behövde köpa en vattenfast mascara(som jag nog inte lär använda då jag ska göra volymfransar på onsdag istället). Vi handlar det vi ska och jag kastar in varorna bak och hoppar in i bilen. Mamma är sjukt seg och jag ser då något röra sig bakom mig och ser då en JÄVLA CLOWN, ser mammas mobil och typ håller på att dö. Clownen fortsätter fram och jag hoppar ut ur bilen och clownen efter mig. Då tar Ida av sig masken och fram kommer hela konkarongen med tjejer. De hade planerat en hel dag åt mig och jag fick dra på mig igentejpade skoterglasögon. Först åkte vi till höghöjdsbanan och höll på att klättra där bland träden och efter det blev det mat i gallerian, sen mot lantjärv för dricka, mat och badtunna. Hur mysigt och roligt som helst! Har nog aldrig åkt i en bil som bromsat så mycket som under tiden jag fick sitta i den. Fick gå överallt i dom där glasögonen och tror alla fått sig ett gott skratt. Men roligt hade jag och är så tacksam för hur fina personer jag har i livet! 💕