Musik..

Musik är en så otroligt stor del av mitt liv. Jag lyssnar alltid på musik och jag kan hamna i min egna lilla värld då. 

Jag har sedan tidigare haft inspelningsgrejer min inte riktigt haft tiden till att göra det. Eller dator. 

Jag bestämde mig för att ikväll ska jag ta mig tusan prova lite. Jag har längtat så himla mycket. Jag älskar att sjunga och jag drömmer om att få spela in egen musik hemma, mest för skojs skull, men också för att se om man kan utvecklas. Min plan är att göra kontoret till ett kontor/sminkrum/ministudio. 

Men ikväll när jag då alltså skulle börja så insåg jag efter att ha hållt på med inställningar att min mic inte fungerar som den ska längre. Den har krackelerat och jag behöver köpa en ny. Min dröm är en mic med "spindel" och filter (som riktiga sångerskor/sångare har) inte lik dyra såklart men en ordentlig billigare mic och något program som är enkelt att jobba med men ändå ger en möjlighet att faktiskt göra helt ok musik. 

Var så taggad ikväll, åså sket det sig. Vilket jag tycker är så tråkigt... 

Jag har några få gånger i livet haft möjligheten att sjunga inför folk. Men det har oftast gått käpprätt åt pipan... 
Antingen har musiken spelats i fel tonart, eller så har jag varit lite för mycket på pikalurven eller bara inte gjort det seriöst.
Det är tråkigt för det är ju alltså ingen som tror att jag kan sjunga eller att jag änns tycker om det.
Önskar någon gång att få visa det jag tycker om att göra så mycket, med lite kvalité så ni verkligen får höra. 

Jag har faktiskt en gång varit och spelat in två låtar hos en kvinna som heter Bambi. Tyvärr har jag inte kvar de inspelningarna, de var på en väldigt gammal mail de fanns som inte finns idag. Men varje gång hon ser mig så säger hon "kom ihåg att ta hand om den där rösten, den är speciell!" 
Haha! 

På min lista med vad jag vill ha/önskar mig just nu ligger tatuering nog högst upp och sedan ligger mic på andra plats faktiskt.

Nu ska jag ta och sova. Jag fick dryga 4 timmar kanske natten till idag(torsdag). 

Godnatt!!

Någon av dessa hade ju vart drömmen 👌🏼

(null)


(null)