Livet rullar på...

Livet rullar på i vanlig ordning och jag anpassar mig mer och mer med två barn och att vara själv större delen av veckorna. Robert jobbar borta och kommer hem sent, han hinner knappt se Emmy, vilket jag vet är jobbigt för honom. Han gör det så bra våran fina pappa R ❤️


Vi har börjat planera inför Ediths dop och lite annat också. Gäller att vara i god tid med planering. Jag är ju ett sånt kontrollfreak! Allt måste vara perf... skoja! 

Tiden springer fast det ibland känns som att den står still. Jag längtar till det börjar hända mer med Edith och hon börjar utvecklas ordentligt, även om jag ser utveckling hela tiden.. Men den här första tiden är lite "tråkig" om jag får säga så. Hon äter, bajsar och sover och jag byter blöja, ammar och bär på henne hela tiden. Med Emmy var allt nytt och så spännande, nu är det andra barnet och den här tiden kan gärna gå lite fortare. Även om jag njuter av att få snosa på denna underbara sötnos. Vill att hon ska bli lite större så vi alla kan mojjsa i sängen. Ni fattar förhoppningsvis vad jag menar och tar inte detta på fel sätt!!

Vi har ändå haft några oroliga nätter med Edith. Tre hittills där hon varit vaken stor del och bara gråtit typ. Idag var tredje och jag visste inte alls vad jag skulle göra, och då kom jag på det! Vi har ju en TULA FREE TO GROW!!! Jag glömmer jämt alla hjälpmedel jag har när jag faktiskt behöver dom som mest också. Så nu gick jag och hämtade den och satte henne i den och det tog inte änns 2 minuter så hade hon slutat gråta OCH somnat! Älskar bärdon så mycket ikväll. Tackar Gud för att de finns alltså!

Så jag ska på en stund prova se om jag får lagt ner henne i sängen och förhoppningsvis få sova själv också. Imorgon blir det en dusch, för denna dag har minst sagt varit svettig!

Emmy har varit helt tokig, rivit ut hela sitt rum i princip där uppe och vägrat plocka ihop, rivit ut alla leksaker nere och vägrat plocka. Suttit, hoppat och från och till också varit supermysig med mig och lillasyster. Men det har ändå gått bra. Jag är lyckligt lottad som har två fina små tjejer.

Emmy har än så länge också bara varit snäll med syster sin, vill goas, hålla, stryka och pussa på henne hela tiden. Finaste Emmy ❤️ min älskling! 

Ha det gott hörni! 


Bilden längst ner är vid middagen, då Emmy också skulle ha sin bebis (dockan Julia) på bordet i sitt babynest bredvid Ediths.