gravid v.20

Hej på er alla! Jag tänkte skriva lite och lägga ut bild på min mage. Jag hade själv velat veta mer om hur graviditeten varit och är för personer och hur olika dom kan vara. 
 
För det mesta har jag mått bra, större delen faktiskt. Inte mycket illamående eller så, men däremot mycket cravings och humörsvängningar. Jag har haft några veckor då jag mått sämre, men var på behandling av nacken och visade sig att jag hade flera låsningar i nacken och över skulderpartiet och var väldigt spänd, jag är fortfarande helt öm i nacken och vid skuldrorna. Det är ändå 2-3 dagar sen massagen. Dock ska man inte massera så mycket eller hårt längre ner då det kan vara dåligt för barnet(antar jag) och sen är det lite obehagligt att ligga på magen också.
 
Nu när min yrsel och huvudvärk börjar försvinna så känner jag att orken börjar komma tillbaka sakta men säkert.  Har varit riktigt jobbigt att känna sig som ett lik. 
 
Den här veckan har jag precis börjat känna bebisen i magen och märkt att h*n gärna ligger på höger sida. Jag har precis börjat förstå vad det är som jag ska känna efter och det börjar sjunka in att det faktiskt är något där. Det har det inte gjort innan, tro det eller ej.. Men jag har haft väldigt svårt att tro att det verkligen är något i magen, vilket barnmorskan säger är väldigt vanligt om man inte har några större "symtomer". 
 
Nu mår jag iallafall bra och känner mig piggare än de senaste 3 veckorna. 
Tack för mig och godnatt! 
 
Har ni några frågor är det bara att lämna en kommentar så svarar jag på den senare. Inga frågor är för dumma, men jag gillar inte elaka kommentarer.  
 
Kram! 
 
#1 - Matilda Eriksson

Vilken mysig och go mage du börjat få! :-) önskar er alla lycka <3

Svar: tack tack! :)
Emelie Tiger

#2 - Veronica Fougner

Mer bebismagar vill vi se!! Så himla fin mage du har fått :)

Svar: haha tack ska försöka! :)
Emelie Tiger