Jag duger!!

Detta inlägg tillägnas er alla som är osäkra på er själva, tar åt sig för mycket av vad andra tycker, inte tycker ni är fina eller bara söker fel på sig själv.

Jag är den personen som verkligen hatar både våg och måttband. Jag är den som väljer att tycka att så länge man själv trivs med hur man ser ut så ska man skita i alla andras åsikter. För det gör jag! 

Självklart svider det att höra saker om ens utseende, men jag kommer sedan på att de som tycker så om mig, de kan faktiskt sätta sig på mitt "Fuck you"-finger och rotera. 

INGEN HAR RÄTT ATT BETYGSÄTTA MITT UTSEENDE! 

Varför jag alltid blir arg när personer börjar prata om vikt, mått eller negativt om sina kroppar är för att jag vill att man ska förstå att vi alla är UNIKA! Det finns ingen som ser ut exakt som jag och det är ju bara positivt, det är ju tråkigt om alla ska se likadana ut. Klyschigt, jag vet, men de är så jävla sant! 

Att vi idag får se modeller.
Som har smala och fasta kroppar är ju bara en sån liten del av sanningen. Bakom deras kroppar finns ofta ätstörningar och andra tvångstankar. 
Det finns så sjuka ideal idag på hur en kvinna ska se ut, hur vi ska klä oss och hur vi ska bete  oss. Hur många är vi inte som någon gång önskat vi sett ut som VS modeller?! 
Sluta önska er det! Förstå att med lite självförtroende så kommer ni stråla! Det enda ni behöver göra något åt är sättet ni ser på er själva.

Lägg ner skiten för fan! 
Kan folk först och främst börja tänka innan man kommenterar någon annan?! Och istället för att se och säga något negativt kan man väl dra fram något positivt! Hur bra skulle inte denna värld vara då? 
Om vi alla fick ha våra olikheter, våra stilar, våra kroppar och det utan att alla ska tycka och tänka om en. 
Och om folk inte har något gott att säga kan dom lika väl hålla käft! 

Sen....

Varför är vi alltid så duktiga på att trycka ner oss själv till botten. 
Vi får aldrig säga att JAG är bra, snygg, vacker, fin, bäst eller bara att JAG duger! För vi ska alltid vara så jävla lagom och det är en "ful" egenskap att kunna "skryta" på sig själv. 
Jag tycker att man ska skryta på sig själv, men man ska heller aldrig tro att man är värt något mer än någon annan. Vi är alla lika mycket värda och vi får också skryta på oss själva! 
Bland det finaste egenskaper jag tycker en person kan ha är att vara ödmjuk, våga peppa sig själv, men också våga peppa andra att få en starkare känsla och självförtroende och att kunna se styrkor i sig själv och andra. 

Mina vänner är alla handplockade diamanter. Alla mina vänner är seriöst så vackra, fina, underbara, snälla, omtänksamma, jag kan fortsätta i evigheter! Men de är så fina. Och så JÄVLA vackra! Ingen är som den andra, de har alla fantastiska egenskaper och fantastiska personligheter. Och de är återigen; SÅ JÄVLA VACKRA! Och alla på sitt eget unika sätt. 

Snälla låt ingen påverka era tankar om er själva. Och det är lätt att skriva, men jag vet precis hur det är att få höra negativa saker om sig själv. Jag tog åt mig, det gjorde mig ledsen, jag fick tankar i huvudet som jag önskar att ingen behövt tänka. 
Men.... jag kom till den punkten, då jag insåg att jag är fan bra! JAG DUGER PRECIS SOM JAG ÄR! Och jag mer än duger för den delen! 

Börjar man en dag med att hitta negativa delar på sig själv när man tittar i spegeln så fortsätter dagen inte heller bra, då har du intalat dig själv att du inte duger! 
Börja dagen istället med att se, hitta något som du tycker är positivt med dig själv, utseendemässigt och/eller personlighetsmässigt. Säg det till dig själv, lyft dig själv! Du kommer få en så mycket bättre dag när du börjat med att lyfta dig själv! 

När du hittat din självkänsla och ditt självförtroende så kommer du känna hur grym du är! Tro mig! 

Sen jag blev mamma har jag verkligen fått så bra tankar om mig själv. Jag ska aldrig säga att jag är ful, fet eller inte duger framför dem. Eftersom jag har två flickor så kommer de säkerligen få likheter från min kropp och om de har hört flera gånger hur jag säger att min kropp inte duger, hur f*n ska de tro att deras kroppar gör det då? 

Jag ska försöka att vara den som väljer att vara positiv om min kropp, idag har jag två flickor som jag burit i min mage i 9månader (alltså 18 månader gravid totalt). Jag är stolt! Min kropp är mitt tempel, min styrka och jag trivs i min kropp. 
Jag kommer aldrig låt någon annans åsikt om mig påverka hur jag ser mig själv. 
Jag trivs i min kropp, den är fin och jag tycker om den storleken jag är nu. Visst finns det små justeringar som kan göras(såsom knölen på foten och kanske några fler tattoos), men inget jag änns har bråttom med. Jag är fin precis som jag är! 

OCH DET ÄR NI MED!! 
Glöm aldrig någonsin det! 

Här får ni quotes, läs dem och börja KICKa ASS!


(null)

(null)

(null)


#1 - Maggie Bergius

Så bra skrivet! Och skönt för dig att du kommit så långt i din egen syn på kroppen. Ha en trevlig helg!

Svar: Tack! 🙂 desamma till dig 😄
Emelie Tiger Gustavsson