SNÖ... en massa snö!

Vi vaknade upp till ett väldigt snöigt Kalix idag. Det började snöa igår, höll i sig hela natten och har snöat större delen av dagen. 

Det innebar att det kommit minst 15cm snö. Vi hade tänkt gå ut och plocka bort allt vi har ute på gården. 
Men...
Robert blev uppringd från jobbet då de behövde någon å ploga gågatorna på djuptjärnsområdet. Så det blev inget plock på gården idag. Så vi måste försöka få plockat bort det imorgon på morgonsidan. Inte speciellt mycket, men det är ju det att man ska ta sig ut och göra det. Kanske skotta gångarna fram till bron också. 
Väldigt jobbigt att gå och bära barn när det är mycket snö. 
Man blir blöt, de blir blöta och det slutar alltid med att man fryser. 

När jag hade lämnat av Robert så drog jag och min brudar och hämtade mamma och for och köpte en bädd till vovven vi ska hämta på onsdag. Har tidigare beställt en men den motsvarade inte alls förväntningarna, så den fick åka tillbaka. Nu köpte jag en fin bädd från Little&Bigger (tror jag märket hete) som är blå typ jeansaktig i färgen men stjärnor. Hur gosig som helst. 

Efter inköpet drog jag och mamma tillbaka till lantjärv och jag pälsade på Emmy, mig och Edith och försökte vara ute. Emmy var ute längst med pappa/morfar, Edith var inte riktigt nöjd i vagnen så hon fick åka famn den stunden vi var ute. Vi värmde oss i grillkåtan också en stund. Så mysigt! 

Sen gick vi in och satt och surrade och Emmy lekte kock. Hon är så rolig vår flicka alltså. Så fin. Men också en sjukt bestämd dam som inte alltid är så lätt att ha å göra med. Men de ska ha lite "vojma" i sig, det är bra! Känner att Edith har precis som Emmy, väldigt hett humör, envis som tusan, men en som har lätt till skratt och glimten i ögat. De har faktiskt ärvt endel från mig, känner igen mig i så mycket... (säg inte att jag skrivit detta till Robert för då kommer han säga "vad är det jag alltid sagt?!", haha skämtosido)

Iallafall så åkte vi och hämtade Robert när vi for hem, blev sedan sen middag med en bit rostbiff, sallad och bea. Emmy fick äta korv och makaroner. För det är typ en av de få grejer hon äter nu, haha. 

Sen mös vi på en stund innan det blev läggdags för Emmy. Edith ville inte somna trots att hon var trött. Så hon fick komma och sitta och surra med mig en stund innan jag gick ned och fick henne att somna för natten kring 22:30 "ish".

Nu ska jag själv ta och sova. Vi hörs, ha det!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)