En hemlis...

Tänkte att jag skulle berätta en liten hemlis... Just för att den är ganska liten och de som känner mig vet nog säkerligen redan om detta. 

Men det är ju så att vi ska skaffa..... 

HUND!

Jag tror inte ni förstår hur lycklig jag känner mig inombords. Det känns verkligen så bra! 

Jag har velat ha hund egentligen sen Nellie blev mammas och pappas hund istället för min. Jag hade inte hjärta att ta henne från dom, dels för hennes skull men också för deras. Nellie blev deras lilla flicka, deras lilla barn, när vi andra barn växte upp. Hon trivdes så hos dom, fick uppmärksamhet deluxe, kanske en liten skinkbit eller två och mysa i säng och soffa. 
Framförallt så blev det mammas bästis. Mamma som spenderat mycket tid själv behövde henne och Nellie behövde mamma. 

Att ta bort Nellie i sommar är något av det värsta jag behövt vara med om. Jag vet att hon äntligen mår bra nu, men då ville vi inte förlora henne. Vi visste ändå att det var det ända rätta. 

Tankarna och längtan efter hund blev ännu större när älskade lilla Nenne fick somna in. 
Hund är verkligen något jag velat ha och funderat så mycket och länge på. 

Och när passar det bättre än när man faktiskt har möjligheten att vara hemma? 

Tillslut fick jag över mannen och vi blir äntligen med hund! 

Och hunden vi ska skaffa blir en Golden retriever, hane. 

Längtar så ❤️ 

Kommer bli kämpigt med ännu en bebis, men det kommer bli så värt det och jag får äntligen hålla på med något "eget". Jag vet vad detta innebär. Men jag vet också vad det ger en. 

Ska bli så roligt med en Golden. Namn är dock inte bestämt ännu. Funderar som tusan! 

I veckan blir det att beställa hem lite grejer till gubben. Jag är så glad, ÄNTLIGEN! 

Kram!! 😘 


Bilden är hittad på Google, men så vacker hund! 
(null)

#1 - Anonym

Så fint skrivet gumman! ❤️ Nu fick du mig att gråta en skvätt😘

Svar: 😘❤️
Emelie Tiger Gustavsson