Vår helg

I helgen har vi mest tagit det lugnt. Vi började i fredags med att Robert jobbade, så jag hade frågat Maja om vi skulle ses någon dag och vi bestämde oss för att fredag passade perfekt. Hon kom till oss efter hon slutat jobbet, med sig hade hon vår handling som hon gulligt nog kunde utföra åt mig då jag var hemma själv med två barn och hund. 

Underbart att slippa packa in alla i bilen och sen konka runt med två barn på affären. Det är dock inte själva affärsdelen som är jobbig i det hela utan att packa in och ut barnen plus handlingen. Det blir många moment som gör att det tar minst 3x så lång tid. Vi brukar turas om att handla jag och Robert eller åka allihopa. 

Vi gjorde tacos och sen såg vi Lets Dance. Bara tog det lugnt, sen åkte Maja hem. 
Jag har inte riktigt haft min vanliga rutin denna helgen och kom i sängs först när Robert kom hem vid 3 på natten. Vi vaknade kring 9, jag gjorde en ordentligt frukost och det kändes som en vanlig lördag bara. 
Vi skulle åka och köpa spadar för att ta bort snön som kommit framför bron och hela vägen mellan garaget och huset, vi är totalt insnöade och får använda balkongdörren i vardagsrummet när vi ska ut. 

Men vi bestämde oss för att ta vara på dagen och åka till Roberts stuga istället. Vi handlade, packade, klädde oss och gjorde allt klart och for med skoter och pulka till Mjöträsk. Där spenderade vi även natten och större delen av denna söndag (som nu passerat). Vi drack lite gott på kvällen, sen har vi lekt, ätit mat ute i solen, myst och bara tagit det lugnt ute. Det har varit jätteskönt! 

När vi kom hem var jag och Eddan helt slut och sov i säkert 2 timmar. Var helt snurrig när jag vaknade. Hade inte tänkt sova så länge. Men det var fruktansvärt skönt. 

Nu sover barnen, jag ska själv ta och lägga mig till rätta och slumra. Det var tänkt att Emmy skulle åka på dagis imorgon, men eftersom hon varit orolig hittills under natten tänkte jag att hon får vara hemma. Jag tycker det är onödigt att skicka en trött unge på dagis om jag ändå har möjligheten att ha henne hemma.

Mysdag med ett besök på BVC för Eddan är vad som väntas imorgon. 

Nu ska jag sova! 
Ha det bra! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)