jobb och sommarfesten

Idag har jag jobbat, 7-17 och var helt slut efteråt! Det är roligt, men man blir så slut av värmen..
Och jag tycker så synd om alla gamlingar som verkligen lider i värmen. 
Men att jobba i hemtjänsten är bland det roligaste jag gjort jobbmässigt!
Och det är så skönt när det faktiskt går bra och man trivs med det man håller på med. 
 
Efter jobbet åkte jag och Johanna och handlade på Coop. Hon till sin middag och jag till middag i lantjärv där gänget höll till. Det blev en kycklingsallad med pasta och bröd till.
Och det var riktigt gott! I denna värme vill man inte äta något varmt nästan. 
 
Efter middagen la jag mig i soffan för att få andas och ta det lugnt en stund. Men det blev inte långvarigt, då jag ganska spontant bestämde mig för att ta barnen och åka in till Kalix för att kika lite på Sommarfesten och förhoppningsvis lyckas lyssna lite på Chris Kläfford som spelade i Kalix ikväll. Jag hade tidigare bestämt att jag skulle fara, men på eftermiddagen bestämde jag mig för att inte fara och sen ändra jag mig igen.. Haha, typiskt mig!
 
Johanna kom och mötte upp mig och ungarna och vi traskade runt på tivolit som var där och bestämde oss tillslut för att Emmy skulle få åka någon karusell. Det blev först Tågen och sen blev det Draken, och hon tyckte verkligen det var så roligt! 
Hade hon fått hade hon nog stannat hela natten.. Vi lyckades även tjuvlyssna lite på Chris när han sjöng, älskar ju hans röst och en av favoritlåtarna är när han tolkar Imagine, helt klart!
 
Vi var nog där i nästan 2 timmar innan vi bestämde oss för att börja åka, ungarna behövde i säng och jag skulle nog också behöva hoppa till kojs nu. 
Påvägen ut så köpte vi iallafall ett snöre man drar i så man får ett gossedjur och Emmy fick välja färg på snöret. Hon valde blått och upp kom en fisk, som nu mer heter Nemo eller "Memo" som Emmy säger.
 
 
 
Hur vacker är inte denna tös?! Trots att hon ser ut som om hon ätit råttor.
 
 
 
och lite bilder från Tåget...
 
 
 
 
 
Tack för denna dag! 
Hoppas ni får en fin morgondag/dag!
 
Kram 
Emelie